Thursday, April 8, 2010

Reading, writing (Japanese and Engish translation)

読書する

最近は 私は 読むことが たくさん あります。
例えば C.S. Lewis “A Grief Observed” を読みました。その本は彼の奥さんの肺がんについて書いてあります。また、Warrior of Zen: the diamond-hard wisdom mind of Suzuki
Shōsan をよみました。その本は、『死を 習う』はなしです。

その二冊の本は 『 がんばる』ことを 教えています。

私は 日記を 書いています。 絵も描きます。 それは私に
創造的な時間を提供してくれます。

(English translation from the Japanese)

Reading

I have been reading a lot recently. For example, I read C.S. Lewis’ A GRIEF OBSERVED. That book is about the death of his wife from cancer. And I read WARRIOR OF ZEN: THE DIAMOND-HARD WISDOM MIND OF SUZUKI SHOUSAN. That book concerns learning of death.

The two books teach perseverance.

I have been writing a diary and drawing pictures. Creative time is offered me.

No comments: