Wednesday, April 21, 2010

日常生活  Daily Life

日常生活   

私の生活も  いつも通りに なった。

一日に三回 私は 薬を 飲んでいる。

私は自分が病人であることが分かっている。友達は私のことをきづかってやさしい言葉を かけてくれる。
でも私は今では自分が病気であることに対し特別な感じが ない。

私は病気に慣れてしまった。

大学での授業も始まった。 キモセラピーも5回目になったが 平気になった。治療費や遺産などが 決まったことも あった。 毎朝、一番に考えることも がんのことではない。

English translation from original Japanese:

Daily Life

My life has returned to normal. Every day, I take medicine three times, understand that I have a serious disease, and think of the comforting words of friends.

I have become accustomed to the sickness.

University teaching has begun. The fifth infusion of chemotherapy had no uncomfortable side effects. Issues such as medical expense and financial heritage have been decided and acted upon.

Every morning, my first thought is no longer “cancer.”

No comments: