Sunday, April 4, 2010

Planets (Japanese, and the translated English)

惑星 (わくせい)


今日は 晴れだったので、 惑星が 見えました。 今晩は惑星が三つ見えます。
春ですから。
金星は 輝いていました。 水星はそれほど輝いていませんが、 金星に近い位置にあるので、水星を 見つけることができました。
火星は 赤く、空の高いところにありました。
でも、 この三つの惑星は 一直線に並んでいるはずなのに、そうではありません。
どうしてなのでしょう。

The Planets (English translation from Japanese)
Because the sky was clear, planets could be seen tonight. Three planets were visible at dusk. The reason has something to do with Spring.

Venus was bright. Mercury was not bright but could be found by sighting on nearby Venus. The red Mars was high in the sky.

But the three planets were not in a straight line; I wonder why.

No comments: