Monday, May 17, 2010

Wine

今から、 お酒について、お話しします。

数日前、私は、電車に乗って、家へ帰る時、昨日、ワインがなくなってしまった ことを思い出しました。 そして、夕御飯に、何を食べようか、何を飲もうか、考え ました。

今夜は、何かアルコールを買おうと思いました。 その日は、パスタを食べるつもりでした。 飲み物の中で、何が一番パスタにあいますか。 せんしゅう飲んだワインはボルドーでした。 も
う一度、そのワインを買いたかったです。

しかし、雨がふって、寒かったです。 もう六時だったので、ますぐ帰りました。  あついお茶を飲みたかったのです。

[English translation from original Japanese:]
I will discuss wine.

Returning home by train the other day, I remembered that there was no wine. I thought about what I wanted to eat and drink.

I planned pasta for dinner. What wine would be suitable? Last week there had been Bordeaux. I would get the same kind again.

But the weather was rainy. The hour was already six in the evening. I went directly home. I wanted to drink hot tea.

No comments: