Friday, May 28, 2010

Dream destruction denial


私は 病気であることが わかって びっくりした。 と
くに肺がんだったので 驚いた。がん告知をうけて私は悲しかった。

もちろん 私は 自分が肺がんであることを否定したかっ
た。覚えているが 信じたくない。

夢が がんに対する私の感覚を告げていた。


夢で 姉は いた。 絵が あった。 肺がんのえ だっ
た。彼女はドアにかけてあったえを壊した。 

その夢が 面白かった。

夢の中では、 かみをやぶることが できる。
実生活では 書類を破ることはできない。


[English translation from original Japanese]:


I was surprised to learn that I was not perfectly healthy and especially shocked by lung cancer. I was saddened by the news.


My sense of well-being denied the diagnosis. The fact was unbelievable.


Two nights ago, a dream expressed this dichotomy, which I sometimes fear as dangerous.  My elder sister was in the dream. There was a drawing of cancer on a door. My sister tore down the drawing.


The dream was interesting. In a dream, a paper can be destroyed. In real life, important documents cannot be torn up.

[Drawing by Dr. Kim when he explained the diagnosis of primary lung cancer and three metastic sites in 2009.

No comments: