Friday, May 7, 2010

The Cat and I



今から 私の猫 の 話を します。

私の家 には 猫 が 一ぴき います。  いっしょに 食べて 遊んで います。友だち です。 私たちがどんな 食べ物 が 好きかごぞんじですか。 魚 と 鳥 が 好き です。 実は 私は魚を 買って、 猫 は 鳥 を 捕って います。猫は 私 が  買った 魚 を 食べます 。 私は 猫 が 捕った鳥 を 全然 食べません。

[English translation of original Japanese]:
This story is about my cat.

I have a cat. We eat and play together. We are friends. What kind of food do we like to eat? Fish and fowl. To tell the truth, I buy fish and the cat catches birds. The cat eats the fish that I buy. But I do not eat the birds caught by the cat.

No comments: