Sunday, August 4, 2013

Swallow nest

 swallows in nest, ten days after text, eyes open  (above).                               Below swallow nest (below).


ツバメ 


春になると、 ツバメが 日本に 来ます。 日本の冬は  ので  ツバメは 大変 です。
虫がない。ツバメは 虫を 食べます。飛でいる虫をツバメはつかめます。

ツバメは 泥の巣 を 作る。時々 ツバメ は 人エ的な 巣 を 使います。
雨により 泥の巣 は 破壊 されることがあります。

京都で 私は ツバメ を 見ました。子供の時には、 物語でしか ツバメを 知りませんでした。 



ツバメの巣の近くを 歩きました。 ツバメは 私の顔のそばに 近づきました。 長
い羽が 見えました。 ツバメは巣を守ろうとしました。 


二週間後 四、五羽のスズメのひなが見えました。ひなの口は 大きい。 声も大きい。羽が
 なく、 目をつぶっています。


遅れてうまれたツバメのひなを今日は 見ました。八月 一日です。

Swallows

In Spring, swallows come to Japan.  Winter is cold in Japan so it is too difficult for swallows because there are no insects.  Swallows eat insects as both creatures fly.

Swallows build mud nests.  Sometimes they use artificial nests.  The rain can cause a mud nest to fall apart.

In Kyoto, I saw swallows; as a child, I had only read about them.

I noticed the nests as I was walking.  A swallow flew very near my face.  I could see the long feathers.  The swallow was protecting its nest.

Two weeks later, four or five baby swallows could be seen in the nest.  They had big mouths and big voices.  They had feathers but their eyes were closed.

A later clutch of swallows had hatched today, the first of August, in the same nest. 

No comments: