Thursday, August 8, 2013

Moving to new apartment April 2014

My current apartment

Current apartment (l), April 2014 apartment (r) from owners' roof

April 2014 apartment, next to street

April 2014 apartment from door of current apartment 




日  新しい アパートへ 引越します

来年 月 私は 新しい アパートへ 引越します。 大家さんの 息子と 奥さん 
 この 二個一の家に 帰ってくるからです。故に 大家さんは 私に   家を明け渡すようにいいました。

息子の 明彦さん は 親切 です。
年前に 私が 初めて京都に 住んだ時、 彼は 独身 で、となりに 住んで いました。 彼は結婚すると、 京都の中心に引越しました。

私は、どうして彼がここに戻ってきたいのか 分からない。
たぶん、彼は 年よりの両親 近くに 住みたいのだろう。  ここには 三つの家が あります。

前に位置するアパート は 道に 近いので、 騒音がします 。 そして その アパート は いまのアパート より 暑い。

しかし、 私はかれらの申し出を 拒否する こと が できません。

その家族は 皆さん 親切 です。

私は ピアノを 弾くので、 彼らは 前に位置するアパート に 防音装置を施しました。
そして アエコン も  配置 しま

今いruアパート からは東山 と比叡山が 見えます。 前のアパートからは 見えません。

おそらく  前のアパートにも長所があるのでしよう。

August 8 Moving to a new apartment

Next year in April, I will move to a new apartment.  The owners’ son and his wife will move into the duplex.  Therefore the owners asked me to move.

Akihiko, the son, is a nice guy.
Five years ago when I moved to Kyoto, he was single and lived next door to me.  When he married, he moved to the middle of Kyoto.

I don’t know why he is returning.  Maybe he wants to be near his aging parents.  There are three houses on this piece of property at the northern edge of Kyoto.

The apartment in the front where I will move is near the street and noisy.  The front apartment, which shades my current apartment,  is also hotter in the summer. 

But I cannot argue.

The whole family is very kind.

Because I play piano, they will install soundproofing in the front apartment.  And they will also put in an air conditioner.


Perhaps the new apartment may have some good points.

1 comment:

Unknown said...

Always ptui when you have to move but the accommodations sound nice. White noise can help cancel outside noise. (Friend in N.Y. used to turn on a simple fan so she could sleep.) Miss you.

XXX
LEE--