Thursday, August 5, 2010

Trains run on time....and honesty

8月5 日 日記



水曜日の朝、いつも 私は 烏丸地下鉄から 阪急電車に乗り換えます。駅が 大きく、込 んでいます。京都の中心にある駅が 四条と烏丸のふたつです。 7時6分の電車に 乗っています。


ICカード  を 使います。 ある日、 一万円をチャッジしました。 一時間後に目的駅につくと、 ICカードに  少し しかチャージがないのでびっくりしました。



帰る時、 おなじ駅を利用しました。 私は 言いました。 「今日の朝、7時ごろ、  ICカード  、 一万円 チャッジ。。。」



駅の人は 言いました。 「ちょっと 待って 下さい。」  彼は ポリ袋 を 見させていた。 中には一万円が入っていた。 

[Translation from Japanese original]:

5 August Diary


Every Wednesday, I transfer from the Karasuma subway to the Hankyu train. The station is big and crowded. It is in the middle of Kyoto at Shijo and Karasuma stations. I transfer to the 7:06 train. I use an IC card. One day, I charged 100 dollars to my IC card. An hour later, at my destination, I was surprised to see that the IC card had only a small amount on it.

On my way home, I used the same station and the same exit. I said, “This morning…about 7 o’clock…IC card…one hundred dollars…”

The station attendant said, “Please wait a moment.” He showed me a plastic bag. My hundred dollar bill was inside.

No comments: