Friday, April 29, 2011

A journalist again


記者

私はふたたびジャーナリストになっている。雑誌は、アジアパシフィックディフェンスフォーラムと呼ばれています。インターネットで配信されるこの新しい雑誌は、 US Pacific Command が主催しています。

私の最初の記事は、 東北地方太平洋沖地震 についてです。
私は防衛大学校で教鞭を執っていたので、この雑誌は私をやといました。

 私は  陸上自衛隊の人と 話したい です。

仙台の近くに自衛隊がクリーンアップする必要がある駅が二つあります。日本とアメリカの軍隊が協力しています。

なぜJR東日本が駅をクリーンアップしないのだろうか。
線路上に冷蔵庫がのっかています。

Journalist

I have again become a journalist. The magazine is called Asia Pacific Defense Forum. The new magazine will be delivered over the Internet, sponsored by the US Pacific Command.

My first article is about the Tohoku region Pacific Ocean earthquake.
Because I taught at the National Defense Academy, this journal hired me.

 I want to talk to members of the Japan Ground Self Defense Force.  There are two train stations that have to be cleaned up by the SDF near Sendai.  The GSDF cooperates  with American troops in Japan.

I wonder why the train company, JR East, does not clean up the station.  The tsunami left a refrigerator on the train tracks.

No comments: